mandag 30. mai 2016

Stryn 27-29 mai.

Suget etter snø og ski var fortsatt tilstede.....i hvert fall hos meg:-) Fryktet at det skulle bli vanskelig å få med meg noen nå men Hans Olav hadde heldigvis samme ønsker og slang seg med på noe som kanskje blir sesongens siste skitur....

Vi ankom Nygård camping sent  på kvelden i strålende klart vær. Teltet ble satt opp og vi havnet fort i posen.
Lørdag stekte solen tidlig på teltet så det var bare å komme seg opp og fyre primusen for en kopp morgenkaffe. Sekkene ble pakket og opp i et nyåpnet Strynefjellet sommerski bar det. Målet for dagen ble Nuken,  en enkel tur med fin nedkjøring i sløsh. Vi hadde bestemt oss for å bruke dagen til fotografering så vi stresset ikke for å få maks høydemeter;-) Vel nede i dalen møtte vi heldigvis kjentfolk og fikk haik tilbake til bilen. Skyene hadde inntatt himmelen og vi ventet regn når som hels men slik ble det så klart ikke....som på de fleste turer i år kjempet solen seg tilbake:-)
En dusj, litt grillings og en tur på Folven ble det før jeg krabbet i posen vel vitende om at solen kom til å jage meg ut av teltet tidlig søndag.
Søndag morgen pakket vi campen og stakk opp i fjellet. Dagen gikk med til en tur på Dalsnibba og lek rundt et vann med vannplaning i boksern.
Takk for fin tur Hans Olav!

torsdag 26. mai 2016

Brasil

Kun fire uker igjen til kiteferie i Brasil. Gleder meg litt til 15 dager med avslapping og lek😃

tirsdag 17. mai 2016

Resten av pinsen.

Etter tur på Rasletind og kiting på Valdresflya bar turen over til Stryn for et par toppturer med Martin, Karen og Eva.
Ankom Nygård camping lørdag kveld. Grillen var fyrt opp og resten av gjengen turklare.
Søndag bar det av sted for å gå Skåla på ski. Først 600 hm med ski på ryggen for så å avslutte med 1200 hm med ski på beina....må si jeg liker ski på beina best. Martin måtte ta det rolig grunnet vond tå etter overnattingen på Rasletind og ble liggende i dvale når vi tok på skiene. Selv om solen ikke var fremme var det vindstille og varmt så t-skjorten kom frem. Når vi ankom toppen tittet solen frem som bestilt. Skikjøringen var overraskende bra med noen tunge partier......himmelen ble stadig blåere og glisene bredere.
Tilbake i camp var det strålende sol. Perfekt med afterski og grill i solen:-)
Mandag våknet vi til blå himmel og perfekt toppturvær. Dagens mål var Midtstolshyrna, 1100 hm i fantastisk natur. Martin hadde testet støvlene i camp og bestemt seg for å gi det et forsøk, tror neppe han angret på det...... Solen stekte og det var bare å kaste det meste av klær i sekken, shorts og t-skjorte var tingen denne dagen, digg med slike dager:-) Fra toppen av Midtstolshyrna har man en fantastisk utsikt 360 grader. Nedkjøringen var fantastisk med tørr fin styresnø øverst og slush nederst. Lange fine "dra på" partier i passe bratt terreng kombinert med hyggelig selskap, frekke heng, og lekne skavler gjorde at dette ble en av årets beste toppturer. Været var så klart også en faktor til å gjøre turen nærmest perfekt.
Etter endt tur ble det middag på Lom før jeg stakk alene opp på Flya for å se om det kunne bli litt kveldskiting....mye vind gjorde at jeg droppet å sette opp teltet til fordel for seng og dusj i heimen.

Takk for en fantastisk innholdsrik langhelg Martin, Karen og Eva.

søndag 15. mai 2016

Overnatting på Rasletind + kiting Valdresflya

Hadde lenge håpet å få overnattet på en 2000 m topp og nå skjedde det. Planen var å overnatte under åpen himmel men når jeg ankom toppen ved 00.15 tiden blåste og snødde det så pass at jeg krøp inn i vindsekken. Martin og Karen som også var med hadde med telt....noe som så digg ut i det været. Natten gikk bra og jeg hadde fått testet overnatting i vindsekk. Vel tilbake på Flya var planen å kite litt før jeg satte etter til Stryn. Litt lite vind for den lille kiten jeg hadde tatt med så det ble heller fotografering av andre kitere. Gøy det også:-)

søndag 8. mai 2016

Stitur til Vangen

Utrolig digg å kunne sykle i shorts og korte armer igjen, nesten litt varmt i dag😃
Ble langtur på 4,5 timer med stisykling....litt i lengste laget på krevende stier så tidlig på sesongen.
Man vet det har vært en bra økt når armene er sølete og krampa lurer i låra den siste timen....

fredag 6. mai 2016

Med telt på kitespot, Hardangervidda.

Kitingen har fått en skikkelig oppsving den siste tiden:-)

For tredje helgen på rad bar det til fjells og Hardangervidda.
Denne gangen fikk vi vind så det holdt og mange slet mye i vinden. Noen ble slept langt avgårde og måtte hentes med bil. Andre kom gående tilbake lettere banket med liner som var kappet av skiene. Vi derimot kitet rundt som to erfarne roukies. Var ute tre økter i kraftig vind torsdagen. Fordelen ved å bo i telt på spotten var stor....da kunne man stikke i teltet å ta en kopp kaffe når vinden nærmet seg 15 m/s:-) Fredag ble det ikke kiting grunnet lite vind frem til vi måtte dra. Litt kjipt å stikke fra fantastiske hvite vidder men sånn er det når pliktene kaller.
Med på de tre siste turene har Ingvill vært. Utrolig hyggelig å ha blitt bedre kjent med deg:-) Alltid klar for nye eventyr krydret med en fantastisk gal humor, mengder med smittende utstråling, omtanke for andre mennesker....jepp, du har en fantastisk personlighet og sprer glede til alle rundt deg. Gleder meg til flere turer på vann, stier og til fjells.
Ps; kiten din var ultrakul.....mulig jeg må bytte ut damekitene mine etter hvert;-)