lørdag 30. juli 2016

Forsøk på klatretur til Nissedal

Det har blitt lite klatring siden Martin satte snuta vestover for å dyrke kjærligheten men endelig skulle det bli klatretur....eller i hvert fall tur. Planen var å møtes i Nissedal som ligger ca midt mellom øst og vest:-)
Nå er det ikke alltid planene går som de skal men vi møttes på Nisser camping fredag kveld klare for Via Lara som er en lett rute, perfekt for ferskinger i naturlig sikring.
Lørdag våknet vi til grått vær. Det hadde regnet deler av natten så troen på klatring var ganske slækk.
Vi pakket utstyret og kjørte inn til Hægfjell. Etter å ha snakket med andre klatrere på parkeringen skjønte vi at utstyret kunne ligge igjen i bilen, det hadde regnet kraftig på morgenen:-(
Vi ruslet inn til veggen for å se at det var skikkelig vått. Dagen gikk med til å ta bilder, bade og grille på stranden.
Søndag morgen så utsiktene bedre ut og teltet ble revet før vi igjen kjørte inn til parkeringen. Vi rasket med utstyret og gikk inn til starten. Vel fremme kunne vi konstatere at det var kø....og det gikk jævlig sakte med de første. Taulag to hadde ventet i to timer før de kunne gå første lengden....hvor de igjen måtte vente. vi ventet til kl 11 før vi gav opp. Med 5-6 timers klatring, 2,5 timers gange tilbake til bilen og 4 timer kjøring hjem var det bare å innse at det ikke ble noe klatring denne helgen.
Litt kloring i fjellet for å ta noen bilder av slettsnokene hadde vi tid til før vi satte snuta hjemmover.

mandag 25. juli 2016

Brasil 28/6 - 10/7.

Vel hjemme etter en fantastisk ferie med Ingvill, Grete Ellen og Eirik.
Målet med turen var å lære seg kiting på vann og besøke et nytt land.
Valget falt på Cumbuco nord i Brasil. Cumbuco er kjent som et av Brasils beste kitedestinasjoner med  stabil vind fra samme retning hver dag.
Den enkleste måten å komme seg på brettet var via kurs på lagunen...flatt vann og stabil vind gjorde det forholdsvis enkelt. Et par dager med instruksjoner var nok til å komme seg opp:-) deretter var det trening på å holde høyde og etter noen dager bar det ut på havet i dønninger. Utrolig gøy å få mestringsfølelsen. Må nok si at det ble litt for korte dager på vannet i forhold til det jeg hadde forestilt meg men man må jo leke litt med fotoapparatet også.

En fantastisk tur med mye latter, kiting, fototurer, god mat og drikke.

mandag 30. mai 2016

Stryn 27-29 mai.

Suget etter snø og ski var fortsatt tilstede.....i hvert fall hos meg:-) Fryktet at det skulle bli vanskelig å få med meg noen nå men Hans Olav hadde heldigvis samme ønsker og slang seg med på noe som kanskje blir sesongens siste skitur....

Vi ankom Nygård camping sent  på kvelden i strålende klart vær. Teltet ble satt opp og vi havnet fort i posen.
Lørdag stekte solen tidlig på teltet så det var bare å komme seg opp og fyre primusen for en kopp morgenkaffe. Sekkene ble pakket og opp i et nyåpnet Strynefjellet sommerski bar det. Målet for dagen ble Nuken,  en enkel tur med fin nedkjøring i sløsh. Vi hadde bestemt oss for å bruke dagen til fotografering så vi stresset ikke for å få maks høydemeter;-) Vel nede i dalen møtte vi heldigvis kjentfolk og fikk haik tilbake til bilen. Skyene hadde inntatt himmelen og vi ventet regn når som hels men slik ble det så klart ikke....som på de fleste turer i år kjempet solen seg tilbake:-)
En dusj, litt grillings og en tur på Folven ble det før jeg krabbet i posen vel vitende om at solen kom til å jage meg ut av teltet tidlig søndag.
Søndag morgen pakket vi campen og stakk opp i fjellet. Dagen gikk med til en tur på Dalsnibba og lek rundt et vann med vannplaning i boksern.
Takk for fin tur Hans Olav!